Dagen idag..


<3<3

Jag tänker på dig, på oss och på hur allt ska bli <3

Trots allt så älskar jag dig !!

Lugn dag i dag ..

Har inte mycket att skriva i dag faktiskt =)
 Inte mer än att dagen har varit jävligt lugn och skön , vi har suttit ute och tagit det lugnt hela dagen !

I morgon kan vi säga ses i morgon Teresa ;) .. Längtar som fan till er mina sötisar <3


En fråga till er läsare..

Efter att ha bytt blogg ett par gånger så vet jag att jag tappat många läsare..
Så nu är jag lite nyfiken på var ni som läser nu har hittat mig? , Gamla bloggar? , länkar? , osv.. ?

Så tänkte jag också att ni som vill ha en länk på min blogg , får gärna skriva lite om er själva. Antingen som en kommentar eller i ett mail till
[email protected] ..

Övriga frågor går också bra att maila !! ;) Bara så ni vet ..
PUSS !

Bollhaaav !! =)

I dag åkte jag Theo och moster Emma till täby för att shoppa loss lite. Theos pappa S kom dit och var med theo nästan två timmar så jag och moster Emma fick ``shopping tid´´ =) ..

Egentligen var det Emma som skulle handla och jag bara hänga på, men NEJ NEJ ,jag hitta VÄRLDENS sötaste keps och matchande tygskor till på hm. Så jag var tvungen att köpa de till min lillaprins såklart !
Sedan gick vi in på BR och då hitta jag världens sötaste lilla pool med en giraff på , och så hittade jag sådana bollar man har i ett bollhav. Så ja min son har nu fått ett helt eget bollhav som han verkligen älskade =)

Så efter att ha lekt i bollhavet nu ikväll i 10 min somnade mitt älskade lilla hjärta kl 21.00 , wonderful <3

Snabb update om dagen , är ap trött så jag ska också krypa ner nu..

Puss på er !!

Natten...

Ja natten var helt okej , Theo sov bra även om han inte ville sova mer i sin säng efter 01.30 typ.. Han vaknade och var lite ledsen, bar över honom till mig tills han somnade om då la jag ner honom i hans säng igen . Men icke sa nicke , efter två minuter vaknade han och var ledsen i ögat igen. Han fortsatte gråta fasten jag hade tagit upp honom och jag märkte att han ville ha mat.. Jag försöker ju vänja bort det med att äta på natten , men det går innge bra alls. BM sa att jag bara ska vägra ge honom mat , hon mena att han är såpass stor att han inte behöver äta på natten.

Men det gör ont i mig , om min son gråter för att han är hungrig har jag inte hjära att låta honom gråta. Så jag gav ju honom självklart mat och då somnade han om och sov ända fram till 06.30 då han vaknade igen.
Vi var vakna i ca 40 min och sedan ville plutten äta , och somna om såklart =)

Det är svårt det här med nätter för oss, på senare tiden har det varit jätte jobbigt för min del. Det är väldigt länge sedan jag vaknade och kände mig en aning utvilad. Theo är ju inget jobbigt barn och han är inte alls jobbig på nätterna egentligen , värt om.
Men på senare tid har han kunnat vakna 2-3 gånger på en natt och äta , och enligt min BM så är det inte okej och jag ska inte acceptera det. Men vad ska jag göra då? Jag kan ju inte låta han ligga och skrika om han är hungrig, det gör jag bara inte ! 

Vissa nätter äter han inget alls och sover sig igenom hela natten utav problem , så jag vet ju att han kan klara sig utav mat. Men jag ska ringa ner till BVC i morgon och kolla om jag kan få några andra tips om hur jag kan gå till väga, för hennes ide om att vägra låter helt absurd !!

Ååå nu hör jag en liten prins somligger i sin säng och pratar =)
TJING!!


Smart morsa Theo har..

eller?

Èfter en lång dag på stan var min älskade prins hur trött som helst, han somnade kl 18.00 igår. Vaknade till endast två gånger varav en för att äta. Men strax efter nio la jag honom i sängen och han sov som en stock.

Jag kom i säng halv 10, vilket är väääääldigt ovanligt för mig/oss. Men jag fick liksom ingen ro för att sova, så jag låg vaken minst till 01.00, utan tvekan ! Hur som helst är det jag vill komma fram till att, somnar ett barn kl 18.00 är det väl för fan så att de vaknar tidigt!  Jag sa till teresa att vi förmodligen skulle vakna runt 7, men nej !!!!!!!
Theodor vaknar 04.30 och var klarvaken =)

Smart jag är som räknar lite på tiden , eller överhuvudtaget tänker så långt ?!

Jag vill iof att Theo ska somna lite tidigare på kvällarna och gå upp tidigare och inte tvärt om. Men detta kom så plötsligt , min pojke som brukar somna 22.30 somnar 18.00 . Klart jag inte han ställa in mig på att jag också skulle lägga mig tidigt. Men i dag ska vi vara ute och leka massor , han ska också vara med pappa S från kl 12.00 till 15.00 då vi ska på 6-års kalas =)

Så jag hoppas han blir lika trött som igår och att det smittar av sig på mig så vi kan lägga oss vid 21 i kväll iaf !!

Men det ärju ganska coolt att jag typ sett soluppgången i dag ;) haha !!

TJING !!






Fin fin dag på stan <3

I dag när vi vaknade var det helt underbart väder! Så jag fick ju den underbara iden att åka till stan ( sthlm) med min älskade son. Ringde Theos pappa S och kollade om han ville möta oss , och det ville han =) ..
Vi hade pratat om att kolla på skor till lillprins så jag tyckte i dag var en passande dag för det.

Sprang runt överallt och hittade inge bra alls , men till slut hittade vi ett par jättefina skor till min lilla prins <3

Jag köpte också en dreggelhaklapp/ halsduk och en tröja till min lilla prins <3

Min kusins dotter Noelle fyller 6 år i dag så köpte även en liten b-day gift till henne =) , Hon kommer nog att gilla den !

Nu ska jag krypa ner på en liten powernap med min plutt .
Hörs sen då , TJING!


Sol i dag =)

I natt har min son varit gudomlig , han sov hela natten ! Jag och mamma satt och prata om att han kanske sover bättre i sin säng, så jag tänkte göra ett försök. Och JA , prinsen sov ju hela natten !!
Så nu är det vara för mig till hönsmamma att bita ihop och lära mig sova utan min prins brevid mig , men det blir nog inga problem med tanke på att både han och jag får hela nätters sömn då.

Så i dag när vi är pigga tänkte vi åka in till stan ( sthlm ) , kolla lite kläder , äta glass i solen och bara mysa kanske .

Så nu mina vänner ska jag hoppa in i duschen , fixa och dona och sen bär det av till stan ;)

Hörs ikväll då , puss på er . TJING !

Mysdag igår <3


Igår åkte vi ju till Lilla bebis Theo och Gabriella , ååå så mysiga de var !
Theodore var lika underbart söt som min prins , och han har sådär fina bruna ögon som Min Theodor också =) !!!

Fick nästan tårar i ögonen när jag höll i det lilla livet , han var så fin !! Jag kan inte fatta att min älskade lilla son har varit sådär liten . Lill Theo spydde rakt på min mun och sedan rakt ner i bh:n , Men han var såå sööööööt så det gör inget alls , Tur att man är härdad . haha !

Vi hade med oss en hel kasse med kläder till lillkillen från min storkille =) Och Gabriella var jätte tacksam och det är ju alltid kul när det uppskattas =)..

Ska bli så kul att träffa dem sen igen , längtar redan ! =) Och min prins var så underbar , så snäll och försiktig med lillTheo. Han klappade på honom jätte försiktigt , sen skulle han känna i lill Theos mun och se om han också hade tänder , hehe .

Mycket trevlig dag !!






Inte Rättvist Väder..

Nej precis som rubriken , detta var fan inte rättvist . Inte när vi ska ut och knalla i dag , vi ska ju nämligen till mammas kompis Gabriella och hennes underbart söta lille Theodore. Men men det får snöa hur mycket det vill , så länge vi får träffa den lilla Theo så är vi nöjda liksom =) ..

För övrigt så har min Theodor varit pain in the ass hela natten. Klättrat på mig minst 6 gånger, ätit två gånger och gnällt typ 20 gånger på det, HALLÅ? Fan , han som varit så duktig och inte ätit eller nästan inte vaknat alls på nätterna den senaste tiden ! Men men det är la bara bita ihop, han är ju trots allt världens bästa unge och inte alls jobbig/krävande för övrig. Så jag ska nog inte klaga =)

Nu sitter vi i vardagsrummet, Theo leker på golvet och jag funderar på att ta något att äta .. Får nog bli så !!

Hörs i eftermiddag mina vänner ;) TJING !!




Myspys hos min mamma <3

Åååå det är så skönt att komma hem till mamma, massa minnen man får från tiden jag bodde hemma =)
Här kan man ta det lugnt , vara sig själv och bara andas ut !! Sitter här med en stor stor kofta och raggsockor , regnar ute men jag måste erkänna att jag tycker det är grymt mysigt. Så länge man sitter med myskläder inne i värmen så är det mysigt ! =)

Jag älskar att vara hos min mamma, och Theodor älskar det lika mycket . Han fick nya bilar utav sin mormor i dag också , snacka om nöjd !!

Ses sen vackra människor . TJING !!

Bra pappadag !

I dag kom S hit kl 13.00 , de var hemma i dag eftersom vädret inte var så fint som vi hoppats på !!
Men det var mysigt , vi gick ner allihoppa till apoteket och köpte medicin för theos mage . Sedan gick vi och kollade på lite kläder till prins , men vi hittade inge bra. Hem , fikade och sedan lekte dem lite och sen gick han. Tror både Theo och S är nöjda med denna dag faktiskt ..
Nu sitter jag och väntar på mammas man peter som ska komma och hämta oss så vi kan åka hem till mamma min :) ska bli så mysigt !! vi ska träffa en Liten Bebis Theodor i morgon ( mammas kompis son ) , ska bli så himla kul och mysigt . Kommer kännas så mysigt att hålla en liten bebis !!

Nu ska jag fixa de sista innan vi åker , hörs ikväll . TJING ;)


Love trogna läsare ;)

Svar Till Malin W !

MalinW .. om Skitväder !!:
Hej!! Vet inte om du minns mig, men jag var trogen läsare av din blogg typ i höstas...men sen "tappade" jag bort dig i bloggvärlden :(

Nu är ja tillbaka igen o måste säga att din blogg är jättefin! Och va stor prinsen har blivit, sååå söt!!

Kram på dig!

Svar : Hej hopp , Klart jag kommer ihåg dig malin :) Haha jag har ju bytt blogg ett antal gånger nu så jag förstår dig :) ..
Men jättekul att du hittade oss igen och läser , det glädjer mig =) !!
Tack så mycket Hoppas allt är bra med dig, Kram !!

Skitväder !!

När jag vaknade i morse och kollade ut genom fönstret ville jag bara dra täcket över huvudet och somna om , men Theo ville annat så vi gick upp =) Men jag är så trött på sådana här dagar med fult väder så jag ska vara inne hela dagen , ha en mys dag . Kanske dammsuga och skura golven , kan behövas . Men Theo kommer förmodligen komma ut en stund i dag iaf , det är pappa dag i dag med så s kommer hit vid 13. Då ska jag passa på att vika/hänga tvätt, packa inför ikväll ( vi ska till mor min ) , så jag passar på att göra allt det när jag kan ha full fokus på det =) .

Om 5 min ska jag ringa ner till BVC . Theo är fortfarande jättehård i magen efter att jag bombat honom med catrinplommon , messmör , allt allt allt ..Så jag ska ringa och säga att de får skriva ut , ja vad det nu hette . Någon sörja som ska göra magen bättre iaf ! klarar inte av att se att min prins har så ont varje gång han ska göra nummer 2 längre.

Nu är det bara 7 dagar kvar innan vi åker till Göteborg , Till Teresa & Melwin <3 .. Åå som jag längtar !!
Ska bli riktigt kul att träffa Jemilia och hennes son Leon också , de verkar super mysiga de med!

Nu ska jag lägga mig och ta en powernap med min älskade lilleprins som börjar gnugga sigi ögonen och se lite trött ut..

Hörs sen mina vänner , Tjing !

Gillar er som läser min blogg ;) Tack och puss !!

Kvällsmys i soffan ..

Med världens underbaraste prins <3


Awsome day !!

I dag ha varit en bra dag , ni vet då man känner att man lever och att man inte har mycket att klaga på :)
Jag och Theo knallade ut runt halv 11 och mötte Tant Anzo. Gick ner till centrum där vi gick och kollade runt lite gick till fiket och skulle bara ta en latte, men självklart köpte jag mig en foccacia ( inte ovanligt) . Träffade tessan och Theos syssling Elias också , mys mys !! Sedan gick vi mot en second hand butik här i vallentuna som heter Loppan som är riktigt najs faktiskt , men juste i dag hittade jag inget bra till mitt hjärta. Men annars är det ett ställe att rekomendera då hon bara tar emot frächa saker. Strosade runt lite ute bara , sedan gick vi till biblioteket och läste ,pusslande och bara var ( vi väntade på Theos pappa S) . Sedan kom S och tog över lektrollet , jag och anzo gick till ica och handlade lite mat..
Utanför mig kommer min lillasyster knallande , så hon föjlde med hem också =)

Efter ca 1,5 timmes pappatid kommer min älskade prins hem , vi deckar på soffan tillsamans allihopa!
Sedan ställer jag mig och lagar mat åt oss, Potatisbullar vilket uppskattades enormt mycket utav Theodor !!

Nu blir det lite soffmys , plock i kök och sedan är det ju tv tisdag . Dating in the dark, Desperate housewifes ,cogar town och slutligen Christine =)


Theodor <3


Uteliv i solen =)

I dag skiner solen igen och jag hoppas verkligen att det är varmt ute i dag , utan blåst som det varit alla dagar hittills !!  Igår var jag jättesmart och kom på en toppen idé , jag tog ut Theos gåstol ! haha Säkert inte den ända som gjort det , men jag tycker iaf det var en jättebra ide. Så vi gick ut på gården och min lilla prins kutade runt som aldrig förr  =) Han verkligen älskar att springa runt i sin stol , men eftersom vi har så liten yta uppe i lägenheten var det mycket smartare att ta ut den =)

Så det är la planerna för i dag , vara ute i solen och jag måste också springa ner och kolla efter en solhatt till min lilla puppiluring .. Sedan ska jag börja kolla lite på kläder jag ska ha med mig till Göteborg, skriva en packningslista och lägga ner det som jag inte kommer använda fram till dess.

Nu ska jag börja göra mig i ordning så jag hinner fixa mig klart innan min älskling vaknar =)

Tjing !


Jävla tidig morgon ..

Vaknade utav min lillasysters ringklocka , not nice !! Somnade om men vaknade utav att pappa knackade på dörren och lämnade av min lillbror här ( de har så nära till skolan då ) .. Det lät som fan när han kom in och jag undrade vad fan han höll på med men jag hade glömt bort att han hoppar på kryckor haha !!

Slumrade till igen men vaknade efter 30 sekunder utav att min älskade son började klättra på mig , så då var det ju bara att gå upp. Byta blöja, hänga tvätt och sätta sig här såklart ( Theo vill alltid vakna till lite innan han äter ) vilket är väldigt skönt för då hinner man själv vakna till liv först :)

Sedan kom mitt första irritationsmoment denna morgon , Min Lillasyster !!! Som alltid snor mina kläder , och är superduktig på att aldrig lämna tillbaks dem !!! Vi var och handlade kläder för ett tag sen och då sa vi att vi skulle dela på allt eftersom vi har samma storlek, men hon har fortfarande inte betalat men ändå använder hon fortfarande allt.. Andas in och ut , jävla irriterande !!

Nu ska vi äta frulle =)
puss


Jag <3 Min son


Louise Lindberg ..

Presenterar sin nya blogg !! =)