Hett ! :)


Helgen med mina Tjejor ! <3

Jag kan tyvär inte berätta mycket om min helg här på bloggen då jag är helt säker på att jag kommer få massa skit från en person !

Men kan berätta i stora helheten att vi hade riktigt trevligt , Theo var hos mamma och hade det supermysigt =)
Jag, Anzo och Marie var ute och dansade och hade det trevligt . Träffade mycket nice folk , alltid lika trevligt såklart =) ! Men mer än så orkar jag inte berätta :)

Kl 2 på söndag kom Theo hem till mig och jag hade verkligen saknat honom . Fick då en morsdag present , och ett jättefint kort som Theo hade ritat till mig :) På armbandet står det ``Lev för att älska , älska för att leva ´´, och tror ni jag vart glad ? Jo jag typ fick tårar i ögonen  =)

Nu är vi hos min älskade tjej så vi ska mysa nu , Hörs sen ! PUSS

Mys dag trots havdåligt väder !

Vaknade i morse och var helt jävla SLUT. Jag somnade inte fören kl 4 i natt för att jag hade sådan jävla värk i hela kroppen. Jag ska ju gå en utredning nu för att de finns misstankar om att jag har rematism ! Inte så jävla hett från min sida kan jag ju tala om . Hur som helst vaknade jag och var helt slut , sedan satt vi och myste hela förmiddagen då theo är lite seg eftersom han har fått öroninflammation igen. Sedan vart det fart på oss , vi gick ut och lekte. Theo racade runt med sin gåvagn och jag följde efter som en liten hönsmamma som inte ville att han skulle ramla och slå sig. Efter det började jag städa , städa och städa . Kul !
Sedan klippte jag hela tomten med den icke sköna gräsklipparen !

Nu har min älskade vän Marie kommit hit och vi sitter nu här vid datan och bara tar det lugnt.
Ska snart äta lite middag och sedan kanske spela kubb om nu vädret lyckas hålla i sig som det är nu , en gnutta sol vill säga.

Puss mina kära !


Underbara ..

Har ni någon gång upplevt sådana ögonblick då ni vill stanna tiden , stanna tiden bara en liten stund . Så ni får vara i nuet, ligga och kolla på era underverk helst i timmar och bara försöka förstå att det är du som skapat ett sånt underbart vackert litet liv.

Sådana stunder få jag hela tiden , jag kan ligga och kolla på min älskade lilla prins när han sover och känna mig så stolt, verkligen stolt . Tänk att jag skapat detta lilla liv ! När man frågar Theo - Vart är lampan och han direkt skiner upp och pekar upp mot lampan och vinkar , då får jag sån värme genom kroppen. Tänk att detta är mitt vackra barn som kan göra detta, tänk att JAG lärt min son detta. Tänk vilket ansvar man har som förälder , vi ska faktiskt forma våra barn , vi ska ge dem alla verktyg de behöver för att sedan själva klättra på livets alla branta klippor. Ibland slår det mig bara , SHIT vilket ansvar jag har. JAG är mamma ! Och jag verkligen älskar den känslan , att få guida min son genom livet ! Vilken ära det är att vara mamma !




Du äger mitt hjärta <3


Svar till Rosita !

Rosita mamma till melvin om Det är du som ger mig styrka ..:
Theodor är så himla fin och söt :) ni verkar verkligen ha det super mysigt! hur stor är han nu?:)

SV: Åå Tack vad snällt sagt , helt ärligt har vi det fantastiskt :)  Han blir hela 10 månader nu den 25e , om du mena hur gammal han är :)

Det är du som ger mig styrka ..

När allt känns jobbigt och hopplöst är det du, min prins som ger mig styrka!
Jag älskar dig så enorm mycket , och mamma är så stolt och tacksam över att få vara din mamma.
Jag har fått den finaste gåvan , det mest spännande uppdrag och världens härligaste liv !!

Varje minut med dig, varje sak jag får uppleva med dig är det bästa som finns och jag känner alltid samma enorma kärlek och värme i kroppen när jag ser på dig. Du är mammas kille , det kommer du alltid att vara och mamma kommer alltid finnas för dig.
Jag älskar dig min underbara Prins , Theodor !


Underbara människor <3







Sommar , sommar och sol !!

Ja det är därför ni inte sett mycket utav mig , det har varit Sommar ute ju !! :)
Nu sitter jag på altan och myser i solen , med datan , en kopp kaffe och sist men inte minst en chokladboll.
Theo ligger i sin vagn och sover , i skugga och myggnät på. Snacka om att det är sommar när jag går runt i sommarklänning och min prins ligger i t-shirt och kortbygxor (shorts ) Ingen aning hur det stavas :/.

Till allas och min egen förvåning har jag nu varit rökfri i hela 13 timmar . Kanske tycker ni att det är lite men för mig är det väldigt bra gjort . Jag har tom druckit mitt morgon kaffe utan en cigarett vilket typ aldrig hänt förut ! So keep strong Louise , detta klarar jag ! Har gjort det förut så jag klarar det tamefan igen !

Nee nu ska jag fortsätta och drömma om vilka resor man kan göra med alla pengar man tjänar in på att inte röka !! ( bra motivation ) !!

Svar till Caroline !

Caroline - mamma till Theodore om Till er läsare !:
Jag har läst din och Teresas blogg ett tag. Och när man ser er med era barn ser de så mysigt ut! ni verkar vara så lyckliga (som jag vet att ni är) Och jag tkr ni verkar sköta era barn kanon bra! Och ni har verkligen underbart söta små barn! :)

 Svar : Åå tack , det värmer verkligen att höra :)
Det är så kul att folk kan få en sån tydlig bild utav en bara genom bloggen :)
Har inte läst din blogg så mycket, men det blire ändring på nu :)
Din son har ju så fint namn :)

Åå vad härligt ..

Ja det är helt underbart väder i dag , varmt varmt varmt !!
I dag har jag fixat i alla rabatter , krattat undan massa löv , klippt gräset osv osv . Så underbart mysigt !

Theos pappa S är här och vi har det faktiskt riktigt mysigt tillsammans vi tre :)


Rösta på min vackra prins <3

Rösta HÄR !

Till er läsare !

Jag och Teresa satt och pratade om just denna ämne när vi var nere hos dem ..

Vi satt och fundera på hur folk som läser våra bloggar ser på oss? 
Det finns rätt många som bloggar och ``förfinar´´ en hel del i bloggen osv..
Och det hoppas jag inte att jag gjort , utan att ni fått rätt bild utav mig!

Så nu är jag lite nyfiken på att se vad ni har för bild utav mig , hur jag är i era ögon ..
Ni får gärna slänga in en liten kommentar om vad ni tycker och tror så jag får se vad ni bildat för uppfattning om mig och bloggen.

Jag kommer svara på alla kommentarer !!
Så var för tusan inte blyga nu, kommentera vad ni tycker och tror !!

Puss !

Enköping

Ja nu ska man bo hos mamma hela sommaren :)
Ska bli så underbart mysigt ..

De ska flytta efter sommaren så vi passar på att tillbringa den sista sommaren med huset , tomten och poolen.
Sen är det ju en helt fantastisk miljö att vara i , speciellt som barn.

Så jag är riktigt glad här och nu , känns dock lite konstigt att bo tillsammans med mamma och hennes man igen.

Tänkte bara slänga in nyheten här , nu ska jag äta lite =)

TJING !;)


Mitt hjärta ..

Är fortfarande sjuk, hostar och rasslar ..
Mamma älskar dig prins !!


Min son = BÄST <3

Trots öroninflammation är han världens snällaste !!

* Vääldigt mammig nu när han är sjuk ..
* Kramgo som tusan ( vilket gillas utav mig ) ..

* Matglad , äter ca var 3:e timma..
* skrattar och är allmänt glad ..

Iof är de två sista punkterna när han går på febernedsättande, men ändå! Jag tycker Theo är jätte duktig !!
Hade väntat mig en massa skrik och en helt förstörd son, men min power son tacklar detta bra =)

Nu ligger jag med en sovandes son på bröstet , så jag ska ta och bära in honom i sängen nu ..

hörs sen ;) PUSS

Mitt älskade <3 !!

Theo min älskling har fått öroninflammation :'( !!

Det hela började med att Melwin fick det när vi var nere hos dem. Vi åkte till deras vårdcentral med barnen för att kolla Melwin och Precis som Teresa trodde så hade han öroninflammation. Läkaren kollade också Theo lite snabbt efter att jag sagt åt honom att göra det , Theo var då röd i ena örat men hade ingen svullnad. 
 
Sedan har jag inte märkt något på Theo fören igår då  Vi satt i sandlådan men han var inte alls sugen på att leka.
Så fort jag har rest mig upp och ska gå någon stans så har han börjat gråta , han ville inte sitta med min lillasyster , jag fick inte gå på toa , han ville inte äta ordentligt osv osv .. Bara allmänt grinig liksom.
Sedan igår stor grät han i nästan 40 min och ingenting hjälpte , och då ska vi punktera att Theo ALDRIG gråter. Aldrig aldrig. Han kan va lite små snällig om han är trött, men han gråter väldigt sällan !

Men som sagt så grät han mycket igår och jag hittade inte tempen så kunde inte ta den på honom . Men efter att bara kännt på hans panna som var varm som en kamin gav jag honom alvedon och efter en stund var allt som bortblåst. Då insåg jag att han var sjuk och verkligen hade ont ngn stans eftersom han vart så lugn efter att han fått alvedon. 

I morse gick vi ner till vårdcentralen och min lilla älskling hade öroninflammation !

Så nu blir det kurera med pencelin, febernedsättande och massa massa gos !!





Göteborg