Vecka 16 !


Tjena bloggen ..

Har varit på landet några dagar igen och har därför inte bloggat. 
Fixar lite bilder i morgon :) Nattii

Vecka 14 ( 13+0 )

Magen växer så det knakar, när jag ligger ner får jag som sammandragningar och livmodern blir stenhård ibland.
Jag är trött trött trött , men har äntligen blivit av med illamåendet helt!
Nu börjar jag verkligen längta till min pluttis i magen , nu när den känsligaste biten i graviditeten är över och jag också har sett mitt lilla hjärta så kan jag faktiskt börja glädjas åt h*n ordentligt.




Vecka 13 ( 12+3 )

Du är i vecka 13.
Du har gått 12 fulla veckor och 3 fulla dagar (v12+3).
Du är i 3:e kalendermånaden.
Du är i 4:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Mån 19 dec 2011
Du har 192 dagar kvar till beräknad förlossning.
Magen har inte blivit nå större, men däremot har den blivit hårdare och jag känner livmoderns tydliga kant.
Svullnaden har också börjat lägga sig, men man ser ändå att det är mycket svullnad kvar.
Påminn mig så ska jag lägga upp en bild någon morgon , då ser man dess verkliga storlek då jag inte är svullen på morgonen alls.
Igår såg jag mitt lilla hjärta inne i magen , så underbart att se !
Såg precis ut som Theo gjorde på sitt ultraljud , Theo hade en viftande fot som jag har bild på från ul. Denna lilla krabat gjorde precis samma sak och jag fick se foten jätte tydligt, sån lycka att se mitt lilla pyret.

Fredagsgottis!

Jag har varit på stress/dåligt hummör hela dagen och då tyckte min kära man att vi skulle ta tillfället i akt och fredags frossa lite.. Så det blev ring pizza! Aaas gott med panpizza Dallas!
Pappa S lägger lillfisen och jag ligger i soffan och bara njuter utav stillheten , ska snart kolla en till rulle som jag förmodligen kommer somna till.
Imorgon blir det Feest !
Mamma har fyllt 40 och hennes man fyller 50 så det ska firas med lite parteey på det så kallade ``landet´´ dvs mitt gamla hem i enköping. Ska försöka få på mig något snyggt och njuta utav kvällen, jag ska ha as mysigt och dricka ett asgott alkoholfritt bubbel som vi hittade när jag väntade Theo. Det smakar precis som bubbel, så jag också får känna partynivån lite granna och skåla på hela kvällen ;)
Nu tackar jag för mig , och för att inte glömma så slänger jag in en magbild i ett inlägg här efter.

Grattis syskon

Till er skolavslutning ! Ni har klarat ännu ett år med massa plugg, läxor och dryga lärare :)
Nu har ni 10 veckor att bara slappa , slappa och göra det NI tycker är roligt !

Godmorgon käraste

Vaknade av att jag såklart hade glömt persiennerna igår så solen stekte min rygg och jag låg i 800 grader tror jag. Hua !
Nu känns det äntligen som om min förbannade förkylning börjar gå över (peppar,peppar) och i morgon ska jag ringa chefen och säga att jag är fit for fight igen. Fortfarande lite hes men hoppas det hinner gå bort till helgen om jag får något jobb pass då.
I dag är min mamma ledig, så då blir det nog leka med henne som gäller :)
Nu ska jag dricka te och kurera min stackars hals , hörs sen. Tjing!

Theo har godkänt barnvagnen :)

Satt och kollade på vagnar , mest för skoj skull men även för att hålla koll på priserna.
Frågade Theo vad han tyckte och berättade vem som skulle sitta var och han sa Ja jätte glatt :)
Sen sa han - Den blir bra. Haha vilken kanon unge man har, han är underbar min älskling.
Sen satt vi och kollade lite ikea saker och han fick peka på det han tyckte om , så blir nog ikea med Theo och min man någon dag här framöver !

Min fina prins Theodor <3

Du är Livet , jag älskar dig så otroligt mycket !

Jag är hemskt ledsen ..

Jag har varit helt kass på att blogga !

Ledsen ..

Att jag inte bloggat på ett par dagar , men jag har varit sjuk och haft fullt upp.
Nu börjar jag känns mig bättre och idag kl 15 är det jobba som gäller!
Igår var vi ute hos min farmor och hade supermys. Spelade badmington , åkte vattenrutchkana som man lägger på gräset och Theobus bara älskade det. Men efter massa bus och mycket mycket värme bestämde vi oss för att gå ner till sjön och doppa oss på riktigt. Theo trivdes ju som fisken i vattnet, han verkligen älskade att bada :)
Jag badade också , men inte lika länge som Theobus och hans moster :)
Nu ska jag vila lite till så jag orkar jobba sen !