Natten...

Ja natten var helt okej , Theo sov bra även om han inte ville sova mer i sin säng efter 01.30 typ.. Han vaknade och var lite ledsen, bar över honom till mig tills han somnade om då la jag ner honom i hans säng igen . Men icke sa nicke , efter två minuter vaknade han och var ledsen i ögat igen. Han fortsatte gråta fasten jag hade tagit upp honom och jag märkte att han ville ha mat.. Jag försöker ju vänja bort det med att äta på natten , men det går innge bra alls. BM sa att jag bara ska vägra ge honom mat , hon mena att han är såpass stor att han inte behöver äta på natten.

Men det gör ont i mig , om min son gråter för att han är hungrig har jag inte hjära att låta honom gråta. Så jag gav ju honom självklart mat och då somnade han om och sov ända fram till 06.30 då han vaknade igen.
Vi var vakna i ca 40 min och sedan ville plutten äta , och somna om såklart =)

Det är svårt det här med nätter för oss, på senare tiden har det varit jätte jobbigt för min del. Det är väldigt länge sedan jag vaknade och kände mig en aning utvilad. Theo är ju inget jobbigt barn och han är inte alls jobbig på nätterna egentligen , värt om.
Men på senare tid har han kunnat vakna 2-3 gånger på en natt och äta , och enligt min BM så är det inte okej och jag ska inte acceptera det. Men vad ska jag göra då? Jag kan ju inte låta han ligga och skrika om han är hungrig, det gör jag bara inte ! 

Vissa nätter äter han inget alls och sover sig igenom hela natten utav problem , så jag vet ju att han kan klara sig utav mat. Men jag ska ringa ner till BVC i morgon och kolla om jag kan få några andra tips om hur jag kan gå till väga, för hennes ide om att vägra låter helt absurd !!

Ååå nu hör jag en liten prins somligger i sin säng och pratar =)
TJING!!


Kommentarer
MalinW

Åh det är så svårt detta med nätterna. Min son åt 2 ggr/natt tills han va ca 8 mån. Han är ganska stor så han behövde verkligen ingen extra mat på natten :) På BVC sa de ju det förstås att han inte bör äta på natten, men det är allt lättare sagt än gjort!! När han väl sov över nattmålet en natt då fick jag motivation till att sluta ge han nattmålen...Jag kan säga att det var lite protester i kanske en vecka, jag fick sitta med han i famnen tills han somna, sen kom han ifrån denna vana, o nu när han är 13 mån. så sover han jättebra!! Hoppas ni finner en lösning, det blir ju så jobbigt för dig annars....



Kram <3



2010-04-25 @ 21:38:56




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback