Ringde in ..

Först till någon ( ursäkta ordvalet ) Fitta på Täby jour läkare som var jätte otrevlig och typ skällde ut mig för att jag inte vart inne med honom tidigare! Jag sa till henne att ja men eftersom att det började som en vanlig magsjuka så åker man ju inte in bara sådär, hur det har utvecklats kunde jag inte förutse riktigt :/ Skum tant !
Anyway, Hon tyckte jag skulle åka in och kolla honom iallafall , och punkterade väldigt fint att jag måste vara knäpp som inte åkt in tidigare då det kan vara något helt annat ..
 Tackade så mycket för hjälpen och la på ( trevlig som man är ) ;) !

Men efter lite eftertanke så kände jag bara , åker vi in nu kommer dem skicka hem Theo lika fort igen. Så jag ringde istället in till vårdguiden eller sjukvårds upplysningen som det kanske heter och sen till karolinska, och där fick jag mycket trevligare sköterskor i telefonen !
Där tyckte dem att jag skulle avvakta, ge honom väldigt lite mat fast lite oftare då för att se om han får behålla något i magen då.
Men även där tyckte dem att det var lite märkligt att han bara kräks och inte har några andra symtom.

Så efter att ha fått två helt olika svar så känner jag ändå att jag kan avvakta. Prins mår helt okej förutom spyan , och kan vi så avvaktar jag gärna hemma där han har allt sitt. Så det är bara hålla tummarna för att det är slut med kräkan nu och att det är helt vanlig jävla kräksjuka , magsjuka vad ni nu vill kalla det.
Jag är trött på att se min son spy i panik , det gör så ont att se honom så ledsen och rädd som han blir!



Du är stolthet, lycka och kärlek !





Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback