Kanske är jag hönsig ?

Som jag berättat i bloggen har Theo varit magsjuk , eller iaf något vi trodde var magsjuka !
 Nu börjar jag undra om det faktiskt är något annat prins har, eftersom att han fortsätter bara att kräkas.
Vi vaknade vid 05.00 utav att han la en kräk bomb igen.. 
Såhär säger vårdguiden om Magsjuka hos barn -

                               Symtom vid magsjuka hos barn

Magsjuka, eller maginfluensa, hos barn kan ge både diarré och kräkningar.
Ofta tillsammans med feber och allmän sjukdomskänsla.
Kräkningarna brukar gå över efter ett dygn, men själva magsjukan kan hålla i sig upp till en vecka.
Det kan ta upp till två veckor innan avföringen blir normal.


Theodor -
* SPYTT FLERA DAGAR
* INGEN FEBER
* PIGG SOM VANLIGT /LEKER SOM VANLIGT ( har har sovit längre middag bara)
* BAJSET ÄR SOM VANLIGT IGEN
* BRA APTIT ( Jag gav ju honom blåbär & nyponsoppa men han har varit hungrig och velat äta )
* DRICKER BRA


Min magkänsla säger att det inte riktigt stämmer , tycker det är konstigt att han kräks så mycket under så lång tid utan att ha några utav de symtom barn brukar ha vid magsjuka. Kanske är jag bara lite för nojjig ?!


Kommentarer
Hanna - Mamma till Albin

Ring och hör med sjukvårdupplysningen och se vad dom säger. Det låter ju som kan vara något annat en magsjuka eftersom att han bara spyr och inget annat..Hoppas han blir bättre snart! :)



Blogg: http://hbjorklunds.blogg.se/
2011-03-05 @ 09:20:24
Mikael Haukka

Hej

Jag har fyra barn åldrana 3-11 år som du vet. Jag har gått igenom ett antal magsjukor genom åren. Att läsa hur magsjukan oftast ser ut kan va bra, men man ska nog ta det med ro. Magsjuka kan se ut hur som helst och kan vara väldigt olika.

MEN, jag tycker du ska kolla upp det hos läkare, för det KAN vara något annat. Och om det är något annat, så är tiden alltid avgörande. Du minns säkert min historia om Alex. Nu finns det inte mycket som tyder på att det skulle vara något farligt, men jag tycker du ska gå på din magkänsla. Du är en bra mamma och vet bäst vad som är rätt för ditt barn.

Hoppas han kryar på sig snart.

Mikael.



2011-03-05 @ 11:24:50
Mikael Haukka

Och om du är hönsig? Nej knappast. Det är frågan om omtanke, omsorg, och kärlek. Att nån kallar dig för en hönsmamma för att du tänker på ditt barn vore ju hemskt. Du är en MYCKET bra mammam Louise.



Mikael Igen.



2011-03-05 @ 11:30:21




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback