Sjukligt sjuka !

Igår var ett rent helvete , fy fan vad dåligt jag mådde !
Hade den värsta febern ever , var så slutkörd att jag inte ens kunde stå på benen. Theo hade också feber och var helt sänkt så det var rena sjuk stugan här igår. S var tvungen att åka och jobba natt så han kunde tyvär inte hjälpa oss heller. Mamma som bor granne med oss var så gullig att hon lät Theo komma och äta middag med dem , då jag inte ens orkade gå på toaletten för att jag var så jävla slut i huvudet. Jag bara sov , sov och sov. Kl 21.00 kom mamma hem med Theodor igen och både jag och Theo var då mer sänkta en någonsin , jag hade feber 40,8 och Theo hade ca 39.6 . Efter att ha svept massvis med saft och Tagit alvedon sov jag och Theo fram till kl 22.15 då jag gick upp och kokade lite pasta , var tvungen att försöka få i mig något för min mage kändes helt tom och det kändes verkligen inte bra att bara leva på alvedon. Fick i mig kanske två tuggor och sedan tog det hel stopp.

Ställde klockan på 01.00 för att ta alvedon , jag ville verkligen inte att alvedonen skulle gå ur kroppen för jag hade världens feberfrossa innan och det kändes seriöst som att jag var nedkyld fast jag var varm som jag vet inte vad.

Vaknade kl 01.00 då Theo ligger och huttrar , jag tar tempen och han har fått feber igen. Han fick alvedon och drack massa saft, fick ny blöja och sedan somnade han om. Jag tog också mer alvedon då jag kände hur febern kom krypande igen.

01.40 vaknar jag igen , både jag och Theo är SJÖblöta ! Allt var blött, täcket , kuddarna , håret , verkligen allt !
SVETT! Det verkligen rinner om oss båda , men har inte hjärta att dra upp honom för att byta sängkläder och duscha så jag lägger ut några handdukar och blöter några ``ikea dreggel handdukar ´´ som jag baddar Theo med , efter ca 40 min somnar jag om.

Natten rullar på sådär ända fram tills vi vaknar och går upp kl 9.00 . VILKEN JÄVLA NATT !

I dag har jag inte ens chansat, vi har gått på alvedon hela dagen och i dag orkar jag faktiskt stå på benen.
Nu på kvällen tänkte jag avvakta med alvedon , ta tempen och känna lite hur vi mår .. Hoppas , hoppas att vi slipper detta nu och får sova ordentligt i natt.



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback