Patten gästbloggar !

Tja, Pattie här och gästbloggar hos Lollo! Tänkte dra upp ett ganska känsligt ämne idag som handlar om mammor men också pappor där ute i världen som helt plötsligt ändrar sig, ändrar sig om mamma och pappa rollen och ger över ansvaret på någon som absolut inte har valt att behålla barnet från början.

För det första så tycker jag att om man inte vill ha barn så ska man äta preventivmedel eller använda kondom och det är BÅDAS ansvar att se till att man gör det också, Sen så vet jag också att man kan faktiskt glömma p-piller eller vad det nu är och man kan faktiskt bli gravid även fast man har preventivmedel men det är ytters ovanligt.Om man nu blir gravid utan att ha planerat det utan att det blir en "oj" händelse måste man vara 100% säker på att man verkligen vill behålla det här barnet innan man behåller det, om man känner minsta tvekan så prata hellre om det hos en kurator eller vad som helst för att komma fram till bästa lösningen.

Om man väljer att fullfölja hela graviditeten så har man också valt att få ett ansvar som man har livet ut, Att välja att bli mamma eller pappa är ingenting man bara kan gå och skriva av sig när man tröttnat på det eller när någonting är drygt, Det är någonting man alltid kommer att vara och det är faktiskt en själv som valt det, Det här barnet har aldrig önskat att det blivigt fött utan det är ditt ansvar att göra det så bra som möjligt för ditt barn.

Jag blir så jävla förbannad rent ut sagt på dom som helt plötsligt kommer på att "oj, det här var inte det jag vill. Jag vill inte ha barn nu!" Det skulle du väl förfan tänkt på lite tidigare.. Jag tycker så synd om dom här barnen men också om barnens mor och far föräldrar som kanske får ta hela ansvaret för att deras dotter/son har ändrat sig helt plötsligt.Eller att en fosterfamilj får gå in och ta barnet.

Tänk då när man är i 40-50 års åldern kanske ännu äldre och få börja om med blöjbytning, lämna och hämta på dagis och hela den biten som dom kanske har vart klara med i 18 år. Man orkar inte på samma sätt när man är i den åldern och desutom haft en massa barn själva.

Nej jag säger bara en sak, Tänk efter före och tänk på barnets bästa!

Peace http://Popblogg.nu/

Kommentarer
Lollo -Mamma till Theodor !

Oooh i like that! Bra skrivet !



Blogg: http://louiselindberg.webblogg.se/
2011-01-27 @ 18:32:27
Malin

Håller med fullt ut!! =)



Blogg: http://baramallans.blogg.se/
2011-01-27 @ 19:41:01




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback