Värsta dagarna i mitt liv !

Var ju på VUL (vaginalt ultralljud) i onsdags och fick den fetaste smällen ever!
Hon tyckte sig se ett litet hjärta, hon visade mig och jag tyckte mig också se ett tickande litet hjärta. Hon såg även fostret men att hon var väldigt osäker på hur långt gången jag var , hon tippade på 5 veckor viket jag vet är helt fel. Sedan hennes osäkerhet, hon ville inte säga säkert att det var hjärtat hon såg osv utan bestämde att jag skulle vänta ett par veckor och sen komma tillbaks , att det helt enkelt var lite för tidigt för att se något bra. Men enligt henne såg hon fostret och att allt säkert var okej , bara att jag har räknat lite fel och var lite tidigare en jag trodde.

På EM åker jag in till gynakuten på DS , huvudet kändes som bomull jag visste inte säkert på om pyret mådde bra.
Där blir jag alltså undersökt och det hon ser är fostersäck, gulesäck men INGET FOSTER!? Hon beklagar och förklarar för mig att det finns ofosterlig graviditet , att man är gravid fast man inte har något foster som växer och lever. Jag börjar tjuta och är helt förvirrad , tidigare såg hon i vallentuna fostret och kanske tom hjärtat slå men nu finns inget som växer i min mage ?! Bommul hjärna kan jag ju säga! Hon sa att det finns en liten liten chans att nästa gång jag kommer , så ser man fostret men att hon inte trodde det. Hon tyckte jag skulle ställa mig in på att det inte blir någon bebis denna gång , att den helt enkelt inte var frisk och gav upp.

Antingen har jag ofosterlig graviditet , eller så har fostret dött i magen och att det var så tidigt att den inte syns på skärmen. Kroppen är gravid , livmoder växer och alla symptom fortsätter att komma men jag är inte gravid med ett barn.

På måndag ska jag tillbaks för en till undersökning ( Om inte någon blödning har kommit innan dess) , en annan läkare ska kolla och ser den läkaren inget foster då så är det så det ser ut , då finns det ingen bebis längre.
Då kommer jag få hjälpa kroppen att göra ett ``missfall´´ eftersom min kropp ännu inte förstått att det är något fel och inte själv stöter ut det som inte ska vara där.

Ännu finns en liten liten chans att det faktiskt kommer synas något på måndag , men jag tror inte det och hon på DS sa faktiskt åt mig att jag skulle ställa mig in på att det inte blir ngn bebis. Ledsen var jag , riktigt ledsen men samtidigt så vet jag att det var tidigt och att risken finns och att den är stor.

Dagarna fram till måndag kommer vara långa, tur att det är valborg så har man lite annat att tänka på. Jag tänker inte gräva ner mig över detta, det är sånt som händer och det är vanligare en man tror. Jag är glad att jag fick vara gravid, jag var lycklig och jag vet att detta är vad vi vill , vi vill bygga på våran familj och kommer förmodligen försöka igen såfort jag vet hur allt ser ut.

Jag försöker se det posetivt , jag har världens finaste son redan! Jag har redan allt man kan önska sig<3

Kommentarer
Hanna - Mamma till Albin

usch vad jobbigt :( det kan verkligen inte varit kul att höra...



Blogg: http://hbjorklunds.blogg.se/
2011-04-29 @ 10:20:15




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback